DRTIČE ODPADŮ

Reklamační řád Voráček s.r.o.

Pro rychlé vyřízení reklamace nás vybraným způsobem kontaktujte.

Uděláme vše proto, aby reklamace proběhla rychle a ke vzájemné spokojenosti.


Reklamační řád – zkrácená verze

1. Uplatnění reklamace

  • Osobně – v kterékoli provozovně prodávajícího.
  • Na dálku – e-mailem, online formulářem nebo poštou.

2. Co je potřeba předložit

  • Doklad o koupi (účtenka, faktura) nebo jiný důkaz.
  • Záruční list (pokud byl vydán).
  • Popis vady, případně fotografie.

3. Postup a lhůty

  • Vystavíme reklamační protokol.
  • Reklamaci vyřídíme do 30 dnů, pokud se nedohodneme jinak.
  • O výsledku informujeme e-mailem, telefonicky nebo písemně.

4. Způsoby vyřízení

  • Oprava zboží.
  • Výměna za nové.
  • Přiměřená sleva z ceny.
  • Odstoupení od smlouvy a vrácení peněz (u podstatných vad).

5. Náklady

  • U oprávněné reklamace hradí náklady prodávající.
  • U neoprávněné reklamace může být účtováno poštovné nebo servisní úkon.

Reklamační řád – plná verze

1. Úvodní ustanovení

  1. Tento reklamační řád upravuje postup pro přijímání a vyřizování reklamací zboží prodaného společností Voráček s.r.o., IČ: 26082241, se sídlem Chelčického 19 České Budějovice 37001 (dále jen „prodávající“), a to při prodeji v kamenné prodejně i při prodeji prostřednictvím internetu (e-shop).
  2. Reklamace se uplatňuje z důvodu vad zboží, které se projevily v době odpovědnosti prodávajícího za vady (viz § 3 tohoto řádu).

2. Rozsah a účel

Tento řád stanoví:

  • kde a jak může spotřebitel reklamaci uplatnit,
  • jaké doklady předložit,
  • jaké jsou lhůty pro vyřízení reklamace,
  • možné způsoby vyřízení a postup při zasílání zboží do servisu.

3. Právní rámec

  • Spotřebitel má právo uplatnit vady, které se projeví v období definovaném zárukou při zakoupení zboží, minimálně však 24 měsíců od převzetí zboží (právo z vadného plnění).
  • Po dobu 12 měsíců od převzetí zboží platí převrácení důkazního břemene ve prospěch spotřebitele (tj. prodávající musí prokázat, že vada vznikla až po převzetí), pokud platí podmínky stanovené zákonem.
  • Reklamaci včetně odstranění vady musí prodávající (nebo jím určený servis) vyřídit a spotřebitele o tom informovat nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se s ním nedohodne na delší lhůtě. Po marném uplynutí této lhůty má spotřebitel právo např. odstoupit od smlouvy nebo požadovat přiměřenou slevu.
  • Prodávající je povinen při uplatnění reklamace vydat spotřebiteli písemné potvrzení (kopii reklamačního protokolu) o datu uplatnění reklamace, popisu vady, požadovaném způsobu vyřízení a kontaktních údajích spotřebitele; po vyřízení reklamace je prodávající povinen vydat potvrzení o datu a způsobu vyřízení včetně potvrzení o provedené opravě nebo písemném odůvodnění zamítnutí.

4. Kde lze reklamaci uplatnit

  • V kamenné prodejně: reklamaci můžete uplatnit osobně v kterékoliv provozovně prodávajícího, kde je s přihlédnutím k sortimentu možné reklamaci přijmout. Po celou provozní dobu musí být v provozovně k dispozici pracovník pověřený přijímáním reklamací.
  • E-mailem nebo poštou na adresu sídla společnosti. V případě uplatnění reklamace na dálku (e-mail) zašle prodávající potvrzení o přijetí reklamace spotřebiteli bez zbytečného odkladu (pokud má k dispozici e-mail).

5. Co přinést / přiložit k reklamaci

  • Prodejní doklad (paragon / faktura) nebo jiný důkaz o koupi (např. potvrzení o platbě, výpis z účtu).
  • Záruční list, pokud byl vydán (u dobrovolné záruky za jakost).
  • Popis vady a případně fotografie či ukázky vady (pomůže k urychlení posouzení). Pozn.: Pokud spotřebitel doloží jiným věrohodným způsobem, kdy věc zakoupil, je to postačující

6. Postup při přijetí reklamace (v provozovně i online)

  1. Při přijetí reklamace prodávající vyhotoví reklamační protokol (kopii předá spotřebiteli) s těmito údaji: identifikace prodávajícího a spotřebitele, datum převzetí reklamace, identifikace zboží (název, typ/číslo), popis vady, požadovaný způsob vyřízení, kontaktní údaje spotřebitele a předpokládaná lhůta vyřízení.
  2. Pokud je reklamace uplatněna e-mailem nebo online, potvrdí prodávající přijetí reklamace bez zbytečného odkladu e-mailem, pokud e-mailovou adresu zná.

7. Lhůta pro vyřízení reklamace

  1. Reklamaci včetně odstranění vady vyřídíme nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. O výsledku reklamace informujeme zákazníka telefonicky/e-mailem nebo doručením písemného potvrzení; pokud tyto kontaktní údaje nejsou k dispozici, doručíme vyrozumění poštou. Po dohodě se zákazníkem lze stanovit delší lhůtu.
  2. Pokud prodávající ve stanovené lhůtě reklamaci nevyřídí a neinformuje zákazníka, spotřebitel je oprávněn např. od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu.

8. Možné způsoby vyřízení reklamace

Podle povahy vady a zákonných možností může být reklamace vyřízena jedním z těchto způsobů:

  • Oprava vadného zboží (uvedení do stavu bez vady),
  • Dodání nové bezvadné věci (výjimky a podmínky dle zákona),
  • Přiměřená sleva z kupní ceny,
  • Odstoupení od smlouvy a vrácení kupní ceny (pokud není možné vadu odstranit v přiměřené době nebo se jedná o podstatné porušení). Volba způsobu vyřízení je upravena v občanském zákoníku a závisí na okolnostech (prodávající/spotřebitel se mohou dohodnout).

9. Náklady spojené s reklamací

  • Pokud je reklamace uznána jako oprávněná (vada existovala při převzetí), nese náklady nutné k vyřízení prodávající (včetně poštovného za zaslání do servisu/prodávajícímu), pokud se stranami není dohodnuto jinak.
  • Pokud se prokáže, že vada byla způsobena spotřebitelem, může prodávající reklamaci zamítnout a spotřebitel nese náklady spojené s vyřízením.

10. Zasílání zboží do servisu / k posouzení

  • Pokud je nutné poslat zboží k posouzení dodavateli nebo výrobci, informujeme zákazníka o předpokládané době posouzení. Vždy se snažíme minimalizovat dobu vyřízení a informovat zákazníka průběžně.
  • Při zasílání doporučujeme použít pojištěné a sledovatelné odeslání (uchovejte doklad o odeslání).

11. Dobrovolná záruka (záruční list)

Pokud poskytujeme dobrovolnou záruku za jakost, je spotřebitel povinen předložit záruční list podle podmínek v něm uvedených; záruční list musí obsahovat všechny náležitosti stanovené zákonem. Poskytnutí dobrovolné záruky nemění práva spotřebitele z vadného plnění podle občanského zákoníku.

12. Ochrana osobních údajů

Údaje poskytnuté v rámci reklamačního řízení zpracovává prodávající výlučně pro účely vyřízení reklamace v souladu s platnými předpisy o ochraně osobních údajů. Podrobnosti o zpracování osobních údajů jsou uvedeny v Zásadách ochrany osobních údajů na našem webu.

13. Informace pro spotřebitele předem

Informace o reklamačním řádu, kontaktech pro reklamace a způsobu uplatnění reklamace jsou k dispozici:

  • v kamenné prodejně na viditelném místě,
  • na internetových stránkách e-shopu v sekci „Reklamace / Servis“,
  • v potvrzení objednávky (u prodeje na dálku)

15. Závěrečná ustanovení

Tento reklamační řád nabývá účinnosti dnem 16. 11. 2021. Prodávající si vyhrazuje právo řád aktualizovat v souladu se změnami právních předpisů; aktuální znění je k dispozici na webu a v provozovně.